Nu börjar den....

...semester för hela familjen!
Än så länge har jag och barnen haft sommarlov men nu har även maken semester.
Härligt! Vi (barnen & jag) har hunnit med ett härligt barnläger med ca 600 deltagare i tält där jag varit ledare för bakgrupperna. Så under en (väldigt varm vecka) huserade jag tillsammans med min vän och betongkollega M i köket med barnen där vi bakade kakor, muffins och bullar till lägrets avslutningsfika för alla 600 deltagarna. Det blir nog en del köpefika närmaste tiden ;0) Men sen är jag nog igång med bakningen igen, fast i mindre skala!
Nu är vi hemma igen och har vilat ut. Vi njuter av solen och hänger mest runt poolen =0)
Underbara ledighet!

Lovade ju före och efter-bilder på senaste trädgårdsprojektet så här kommer dom....


Vi har länge kämpat med rabatten längs söderväggen men ser oss nu besegrade, inget vill växa där, det är alldeles för varmt och torrt och när det regnar skvätter det upp på källarfönstren som konstant är belagda med en lerhinna. Inget vidare! Så nu grävdes den enda växten, en förtvinad stackars tulpanrugge upp och markduk och grus inhandlades.


Jag kan ju inte vara helt utan växter förstås så krukor och sten bubbades dit för att det inte skulle se helt sterilt ut. Ett stort tungt vattentråg som maken släpat hem åt mig från skroten har nu fått sin plats och innehåller nu vatten och en vattenhyacint. Sen dessa bilder togs i juni har den förökat sig ordentligt med flera sidoskott.


Det är den här vägen som gästerna går sommartid, direkt in mot poolområdet så det känns lite viktigt att det ser trevligt ut. Det här blev betydligt bättre! Vi har gott om gatsten så det fick bli kanten mot gräsmattan så att det går lätt att klippa gräset.


Så här såg det ut innan....

Jag är nöjd =0)

Hoppas ni har det bra i sommarvärmen!
Här ser det ut att bli ytterligare en varm dag.
Den här helgen går Power Meet av stapeln i stan så vi ska nog ta en sväng och kolla på alla fina bilar om vi orkar. Maken fortsätter fixa med båten och vår förhoppning är att få henne i vattnet i slutet av veckan.... vi får väl se.....
Kram på er!
Linda

Kommentarer

Populära inlägg